Ook kleine dingen maken een groot verschil

6 september 2014 - Zwaag, Nederland

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik de laatste dingen van mijn Cambodja reis afgehandeld, ik vind het jammer dat er nu echt een eind aan is maar het geeft wel rust. Ik heb als laatste nog een kostenoverzicht gemaakt van mijn reis. Ik had in totaal 2720 euro nodig, maar met jullie steun heb ik maar liefst een kleine 3100 euro opgehaald! Ik heb dus 400 euro over om te doneren aan projecten! Ik ben daar echt ontzettend blij mee. Ik heb besloten om het geld aan de twee organisaties te doneren die bij mij de grootste indruk hebben achtergelaten:

Kep Gardens waaraan ik 200 euro ga doneren, is een school op het platteland dat ik de eerste week heb bezocht. Het is een project op initiatief van een oudere Australische vrouw en al het geld voor dit project komt van donaties. Toen ik daar was vertelde de vrouw over alle toekomst plannen die ze had voor de school: ze was van plan om ‘daar’ een rijstveld aan te leggen; ‘hier’ wou ze een groentetuin plaatsen maar daar moest je wel mee oppassen omdat er veel beestjes in de grond zitten die van groentes houden; ‘daar’ waren we al begonnen met de bouw van de opslagschuur en de werkplaats voor studenten die een beroep gaan leren. Ze was zo gedreven en vastbesloten om alles te doen wat ze kon om de kinderen daar te helpen, dat ik weet dat het geld hier goed op zijn plek komt.

zaklopen
Epic Arts waaraan ik ook 200 euro ga doneren, is een project dat ik de tweede dag heb bezocht. Het geeft gehandicapte mensen een kans op een beter leven. Epic Arts leert dove mensen gebarentaal, verschaft mensen die het nodig hebben een rolstoel en geeft les in drama, kunst en dans aan gehandicapten. De studenten van Epic Arts geven ook optredens over het hele land en werken in het enige echte ‘‘Epic Arts Cafe’’. Ik vind dat een heel goed initiatief, aangezien er maar enkele org

anisaties zijn die gehandicapten helpen. Toen ik daar was zag ik hoe blij de mensen d

muurschildering in het epic arts cafe

aar waren en ik weet zeker dat het geld goed gebruikt zal worden. De spreuk die daar op de muur geschilderd was: “Every person counts”,  geeft zo duidelijk weer wat ze daar neerzetten. Ook gehandicapte mensen kunnen in een arm land in hun eigen behoeftes voorzien.

Ik wil iedereen namens de Cambodjaanse kinderen onwijs bedanken voor alle steun en met name mijn sponsoren. Het was echt ‘’Jullie supporten Dani support Cambodja’’.  Zonder deze steun zou dit echt niet mogelijk zijn! Ik heb ontzettend veel van deze reis geleerd, het was een hele ervaring en ik weet zeker dat ik hier meer mee wil doen. Ik hoop dat ik jullie ook wat inzicht heb gegeven over de problemen in Cambodja en het belang van vrijwilligerswerk. Ik hoop dat ik het goed over heb kunnen brengen. Ik heb nu zelf ervaren dat ook de kleinste dingen een groot verschil kunnen maken!!

Cambodjaanse kinderen

1. Jan Doodeman:
    6 september 2014
    Zo lang naar toegeleefd en gewerkt. Toch alles weer op een end. Maar wel een goed einde. je hebt hiermee een enorme levenservaring mee opgedaan die menigeen nooit zal hebben. Koester deze korte maar heftige periode in je leven.
  2. Gerald:
    7 september 2014
    Hoi Dani. Bewondering voor je goede inzet en steun. Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Mijn schoonvader zei altijd, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Een hele ervaring rijker. Bedankt voor de interessante en boeiende reisverslagen. Misschien volgen er dus meer. Groet Gerald.
  3. Ellen:
    7 september 2014
    Ik vind dat je het super gedaan hebt. En helemaal geweldig dat je het zo mooi kunt afronden met een mooie donatie. Je kunt trots op jezelf zijn!
    groetjes Wim en Ellen
  4. Marieke:
    12 september 2014
    Wat een ontzettende mooie afsluiter...jij hebt goed je best gedaan Dani en ons voorzien van geweldige verslagen (journalistiek zou je passen