Op naar het volgende avontuur avontuur!

9 juli 2015 - Hoorn, Nederland

Moni nonse! (hallo iedereen)

De tijd voor de nieuwe reis is al weer bijna aangebroken en zoals je kan zien ben ik al wat Chichewa aan het leren! Ik weet zeker dat de bevolking het heel leuk zal vinden als ik een paar woordjes Chichewa ken, kleine dingen kunnen uiteindelijk een groot verschil maken!

Zaterdag is het zover en zal ik vanaf Brussel vliegen naar Malawi, maar dat is jammer maar helaas geen directe vlucht. Er zijn drie tussenstop, de reis zal in totaal 13 uur duren en is een avontuur op zich Van Brussel vliegen we naar Parijs en daarna gaan we direct door naar Addis Ababa (Ethiopië). Hier maken we een overstap. Het volgende vliegtuig gaat dan naar Lilongwe en daarna komen we uiteindelijk aan in Blantyre, waar het avontuur echt zal beginnen!

​Aangekomen in Malawi zullen we met een busje naar Zomba rijden. Dit stadje zal onze uitvalbasis voor de projecten die we gaan bezoeken vormen. De belangrijkste projecten die we gaan bezoeken zijn: Mawa Otisamala, Yodep en Bwalo.

De volledige naam van Mawa Otisamala is Mawa fundi Anthu Otismala en het betekent letterlijk: 'zorg voor de kinderen van nu, zodat zij in staat zijn voor de ouderen van morgen te zorgen'. De naam van het project maakt al duidelijk waar deze organisatie zich voor inzet, maar naast onderwijs, zorgt het project via varkenshouderij ook voor een eigen financiële inkomen en dus onafhankelijkheid.

Yodep is een afkorting voor Youth development and productivity. Deze organisatie is opgericht door jonge ondernemers die de jeugd beter wouden stimuleren. Deze organisatie doet van alles, van het organiseren van spel en sport activiteiten tot het verlenen van microkrediet.

Bwalo is nog een erg jong project, maar met het enthousiasme van de lokale projectleider en de hulp van vrijwilligers (zoals wij) gaat het steeds beter. Dit project begeleidt jongeren die door allerlei omstandigheden op straat zijn beland.

al deze projecten zijn uniek op hun eigen manier en ik kan echt niet wachten om de lokale bevolking te ontmoeten. Ik weet zeker dat net als in Cambodja ik hun veel kan leren en dat ik ook heel veel van hun kan leren. Simpel gezegd, ik kan niet wachten tot ik aankom!

mpaka nthawi yotsatira! (tot de volgende keer)

bijna vergeten, vergeet je niet aan te melden voor de mailinglijst!

1. Ries:
    Dani,

Indrukwekkend hoor!
    Heel verl succes en vergeet vooral niet te genieten!
  2. Sandra Bijlsma:
    9 juli 2015
    Wat een mooi project en fantastisch dat je dit weer gaat doen.
    Veel succes en plezier
  3. Paulien:
    9 juli 2015
    Dani, ik wens je weer heel veel plezier en wat zul je weer veel mooie ervaringen opdoen. Geniet ervan, ik vind het heel bijzonder dat je dit doet en zo begaan bent met het lot van mensen die minder bedeeld zijn!
  4. Ina Hopma:
    9 juli 2015
    Dani, maak er een hele mooie tijd van wat zal jij weer een hoop nieuwe ervaringen opdoen. Geniet van deze mooie reis.
  5. Mia Sessink.:
    Hoi Dani.
    Ik wens je ontzettend veel succes,en ik ben erg trots op je.
    Wees voorzichtig.
    Oma Sessink.
  6. Eric Staekenborg:
    9 juli 2015
    Doe weer mooie ervaringen op, succes en hou je goed!

Groet, Eric

By the way, ook handig dat jij straks al onze 'Malawese' klanten te woord kunt staan ;)
  7. Gerald:
    10 juli 2015
    Hey Dani. Een heel mooi verhaal en een goed streven! Heel veel succes met je nieuwe avontuur!!
  8. Marieke:
    10 juli 2015
    Hi Dani...het is mooi te lezen hoe enthousiast je weer bent :) goede reis en heel veel plezier en natuurlijk wat oma zegt...wees voorzichtig ook! ;) lfs, Marieke